Followers

Saturday, 16 June 2012

Mainan perasan di malam hari

Salam

Mainan perasaan dimalam hari tiba-tiba menjengah fikiran
minggu ni dah nak masuk minggu ketiga berada jauh dari 
keluarga dan tentunya dari si dia

Kadang-kadang terfikir jugak
perlu ke si dia dalam kehidupan kita
dalam satu sudut perlu
tetapi dari sudut lain 
si dia itu tiada apa-apa buat diri kita

Tetapi terlajak perahu boleh di undur
terlajak kata, cuba lah terima dan tempuhinya
Alhamdulilah dah masuk tahun ke-6 jugak kan bersama si dia
Semuanya berjalan dengan baik

Namun, baiknya itu akan terselit duka
Bukan pemasalah yang berlaku 
namun sekeras mana perasaan wanita
andai kurang perhatian dari seseorang
kehidupan pasti menurun dengan tiba-tiba

Dan apa yang berlaku tika ini
Inilah yang dari dulu cuba hindarkan
Ubat untuk segala beban yang ditanggung sekarang ni tidak banyak
Hanya memerlukan satu panggilan dari dia
Wait n See

Selalu nya kerinduan itu terubat buat keluarga
terutam ma abah adik-adik
tapi lain pulak bagi ANIE
bukan untuk mengabaikan
namun perasaan terhadap keluarga
 tetap sama di kala jauh atau dekat

Tidak sekali sehari
dua hari sekali akan CALL ma
hanya dengan suara ma
semuanya dah memadai 

Sama macam dia
tak perlu celoteh yang banyak
cuma inginkan satu perhatian
Nipis nya hati dan perasaan seorang wanita

Dengan tugasan yang bertangguh
rasa sangat berserabut selagi apa yang diinginkan tidak tercapai
Semoga semuanya dipermudah
Semoga ANIE diberi kekuatan menghadapi hari-hari berikutnya
Semoga ANIE lebih fokus dalam belajar
Semoga ANIE terbuka minda untuk menyiapkan TUGASAN
Insya Allah

by

1 comment:

nur bella said...

sabar2,,
akan ada hikmah disebalik kasabaran..
nk tengok rama2...
perlu hadapi beluncas dulu..:)
b strong...
u still have me..
tp x same la dgn si'dia'...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang