Followers

Saturday 17 September 2011

Petua Hubungan Kekal Lama versi PERSAHABATAN

Salam

pergh,...bukan main lagi tajuk entry ANIE kali ni..macam orang pakar pulak..saje jerk nak share ngn korang petua ANIE mengekalkan hubungan COUPLE n PERSAHABATAN. 

entry ni ANIE nak kongsi petua kekalkan hubungan PERSAHABATAN tau. petua ni yang ANIE sendiri amalkan, xde nak cedok dari mana pakar motivasi jugak.just dari pengalaman kot. maybe korang pon guna petua sebegini kan..ANIE tiba-tiba tergerak hari ni post entry ni bila dok baca status dari kawan FB yang dok tension sal PERSAHABATAN ni..cam ANIE gak ar..ade satu situasi sedang berlaku..dah xde jodoh kami nak berkawan.hihi..sedih, sedih la..tapi dah itu Tuhan bagi..terima la kan.

PERSAHABATAN sendiri penuh dengan makna kan. Tapi bagi ANIE persahabatan ni amat susah dibina. ianya terbina bukan dasar paksaan. dalam persahabatan ni, tentunya kita mengharapkan dia kawan kita susah dan senangkan. tapi jangan dilupa..kawan jugak ada yang talam dua  muka, kawan juga musuh dalam selimut, kawan juga bermulut tebu dan ape lagi istilah korang rasa sesuai. perghh.. ade ke kawan ANIE yang macam tu.tentu la ada,xkan la xde sampai ANIE susah payah post entry kan..uhuk

walau ape juga yang Kawan kita wat kat ANIE, satu je ANIE pegang. andai die jujur,ikhlas dengan kita..xkan ada cakap-cakap belakang. ANIE sangat pantang dengan umpatan,cerita-cerita perihal ANIE dari mulut orang lain.andai ANIE tahu,cam nak meletop jerk diri neh.xtau sebab ape. kalo xpuas hati bagitahu jelakan..tak g2..dulu pergh..ngeri pulak dok pikir perangai diri sendiri. beberapa tahun kebelakangan ni jerk..ter'sopan'kan diri..perkara yang baikkan..hehe

dah pelbagai ragam yang dah ANIE lalui dalam PERSAHABATAN ni. sejak dari sekolah menengah (form 1-3), pindah sekolah teknik (form 4-5), sekarang kat kolej sampai sekarang. banyak betol al-kisah perjalanan ANIE bersama kawan. ade yang kekal BERSAHABAT sampai sekarang,ade yang kecundang tengah jalan, dan ade jugak yang dah bertaut kembali. Syukur la kan. 

ringkasan for this entry
-JUJURlah dalam ikatan persahabatan
-jangan BERMULUT TEBU bila bercakap
-IKHLAS dalam berkawan
-selalu MEMAAFKAN sahabat anda.(ANIE jenis xmintak maaf kat orang..huhu..tapi maafkan dalam diri jerk)
-FAHAMI masalah kawan bila dorang ditimpa masalah walau korang sibuk pon.jadilah PENDENGAR yang setia kayh

cukuplah 5 petua yang ANIE guna dalam mengekalkan ikatan PERSAHABATAN. maybe ade jerk petua lain yang korang gunakan.share la sikit kat komen..ihik.
ok,that all for this entry..tunggu kemunculan entry 'Petua Hubungan Kekal Lama versi COUPLE..:-)

::p/s::buat kawan ANIE yang terbaca entry ni,andai korang terasa..sorry kayh..JUJUR tu penting..haha

by


1 comment:

emy|farid said...

kekadang, kita pndgr setia diorg, tpi bila kita lak, xde sape nak jdi pndengar, huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang