Followers

Saturday 21 January 2012

BF tak ambil peduli??

Salam

Entry ni ANIE label dalam Tips..

Bukan la tips sangat, just nak share apa yang perlu kita lakukan andai BF,BFF or sape jela yang tidak ambil peduli pasal kita. Tak pun bila kita tahu ada manusia yang "iri hati" dengan kita. Antara langkah yang selalu ANIE praktikkan..

- Mula-mula sekali korang kena SENYUM, biarlah orang nak kata apa kan, tengah sakit tapi SENYUM, tengah marah tapi kita tetap SENYUM. ANIE kurang pasti sebab apa ANIE guna pendekatan untuk SENYUM, namun dengan SENYUM ANIE rasa sangat lega. Walaupun dalam keadaan SENYUM ada titik jernih yang mengalir di pipi.

-- Langkah kedua yang ANIE lakukan bila menghadapi situasi ni, ANIE niat dalam hati.. "biarlah orang tak suka kita, tak hiraukan kita, asalkan kita jangan membalasnya". Yaaa... jangan sesekali membalas, mendedam dengan orang yang dah buat kita sakit hati or pape jela kan. Tuhan itu Maha Berkuasa, ada la balasan nanti. KESABARAN itu yang paling utama. Memang sakit, tapi Tuhan itu Maha Mengetahui, Dia tahu apa yang terbaik buat umatNya.

--- Langkah ke-3 yang sering ANIE lakukan bila berhadapan situasi macam ni, ANIE berterus-TERANG. Adakalanya, ianya amat perit nak bersemuka.. tapi itu adalah langkah terakhir kot bagi ANIE, selagi boleh simpan dalam hati, ANIE simpan je, if dah terbeban sangat. BERTERUS-TERANG itu wajib!!.. Tapi korang kena la pandai handle situasi.

Ok lah, Tips ciput dari ANIE, ntah la kan, bila hati tengah XXXXX ni macam-macam idea yang terbit pulak.

Kesimpulan
1-SENYUM
2-SABAR
3-BERTERUS TERANG

by

1 comment:

S H I T E Q said...

nice tips. luahkan apa yg terbuku memg the best :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang